ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 2013 - Triumph Trophy 675 & 1200SE, ΚΤΜ Duke 390, MV Brutale 1090 & Rivale 800, BMW R1200GS, Yamaha FJR1300A, HΒG (Husaberg enduro), Husqvarna Terra & Strada, Gas Gas EC300F & TXTe, Peugeot VOX, SMART escooter, Moto Guzzi California 1400, Enfield Cafe racer, Aprilia Caponord 1200, KTM 1290 Adventure, Duke 350, Super Duke R 1290, Victory Judge
Οι Brutale της MV Agusta ήταν ανέκαθεν γυμνές. Για το 2013 είναι και τετρακύλινδρες αφού χρησιμοποιούν τον γνωστό από τις F4 εν σειρά κινητήρα των 1078cc, με απόδοση όμως που διαφέρει από την σπορ αδελφή τους. Τρία τα μοντέλα με ανάλογη απόδοση, προίκα και φυσικά τιμή. Οι 1090 και 1090R θα ΄χουν ίδια απόδοση (144hp/10.300) και τιμές (στην Ιταλία) από 12.990 έως 13.990) ενώ η κορυφαία της σειράς 1090RR θα κοστίζει 16.990 αλλά θα ανταμοίβει τους μοτοσυκλετιστές που θα την προτιμήσουν με 158hp/11.900 και διάφορα fine tunings σε αναρτήσεις, όπως επίσης και monobloc δαγκάνες από την Brembo, φυσικά. Ολες τους θα διαθέτουν traction control και μάλιστα ρυθμιζόμενο σε 8 επίπεδα. Οι νέας σχεδίασης ζάντες ζυγίζουν 1,5 κιλό λιγότερο ενώ το πλαίσιο είναι το γνωστό υβριδικό χρωμόλης χωροδικτύωμα σε συνδυασμό με χυτά τμήματα αλουμινίου, ένα πραγματικό χάρμα οφθαλμών και υψηλής μηχανουργικής τέχνης...
Οσο για την νέα τρικύλινδρη adventure, την φημολογούμενη Rivale 800 έχουν εμφανιστεί διάφορα σχέδια αλλά σε μία εβδομάδα θα δούμε και την πραγματική στην EICMA οπότε ...υπομονή. Σε αυτή την μοτοσυκλέτα η MV Agusta ποντάρει πολλά αφού με μία σωστή τιμή θέλει να την κάνει αιχμή του εμπορικού δόρατός της. Ο υιός Castiglioni ακολουθεί πιστά το πρόγραμμα του εκλιπόντος...
R1200RT Boxer. Γιατί η Trophy SE δεν είναι η πολυτελής δίτροχη τουρίστρια τύπου Κ1600GTL, Gold Wing ή Harley Davidson Ultra Classic αλλά από την άλλη, αν διαβάσετε προσεκτικά τον μακρύ κατάλογο αυτών που προσφέρει για τα μέγιστα θέματα της ασφάλειας και της άνεσης ίσως και να αλλάξετε γνώμη. Traction control, ABS, συνδυασμένα φρένα, cruise control, οθόνη
ελέγχου πίεσης ελαστικών, αποσπώμενες πλαϊνές βαλίτσες 31lt (έκαστη), ηλεκτρικά ρυθμιζό-
μενη ζελατίνα, ρυθμιζόμενη σέλα σεύψος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους προβολείς. Μισό λεπτάκι να πάρουμε ανάσα και συνεχίζουμε: Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (σε 3 θέσεις για προφόρτιση και άλλες τόσες για επαναφορά, μερικές από αυτές τις επιλέγεις κατά την πορεία), FM/Bluetooth σύστημα ήχου που είναι συνεργάσιμο με iPod και με πολλά άλλα format (FLAC, WAV, MP3, OGG, ACC). Και μετά πάμε στα έξτρα: 50lt top case με παροχή 12V, θερμαινόμενα γκριπς, tank bag, χαμηλότερη αλλά πάντα ρυθμιζόμενη σέλα, βάση για GPS. O τρικύλινδρος
με τα 1215 είναι σίγουρο ότι δεν θα σας αφήσει ποτέ να βαρεθείτε μαζί με μία ροπή που είναι πάντα πάνω από 7,5 κιλά! Αποτέλεσμα η γνωστή ανάλαφρη αίσθηση των Triumph που σε μία
μοτοσυκλέτα της κατηγορίας είναι μέγιστο προσόν. Οι πρώτες εντυπώσεις που διαβάσαμε από το Cycle World είναι πάρα πολύ θετικές!
Ιδια παραμένει η φιλοσοφία των δύο μοντέλων με ή χωρίς R. Oπως και πριν το 1190 Adventure εστιάζει στην άσφαλτο με τροχούς 19” μπροστά - 17” πίσω και φαρδύτερα ελαστικά 170/60-17 πίσω και 120/70-19 μπροστά) με προσανατολισμό την άσφαλτο. Υπάρχει φυσικά ψεκασμός, engine management από την Keihin, σύστημα ride-by-wire και συμπλέκτης ολίσθησης (slipper clutch), ABS και traction control από την Bosch, αναρτήσεις από την WP, πίνακα οργάνων τελευταίας γενιάς από την VDO, ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, ύψος σέλας, θέση τιμονιού και ανεμοθώρακα.
Στο Adventure R οι διαφορές είναι λίγες αλλά σημαντικές: Ζάντες ακτινωτές και αεροστεγείς διαστάσεων 18”-21” πίσω-μπροστά με στενότερα ελαστικά (90/90-21 και 150/60-18 πίσω), πιο χωματερές και ρυθμιζόμενες WP με ελαφρώς μεγαλύτερη διαδρομή, ελαστικά on-off μεγαλύτερου προφίλ που μπορούν να δεχτούν και tubeless enduro, σέλα ένα κομμάτι και προστατευτικά κάγκελα για το μοτέρ.
Η κατηγορία έχει πάρει κανονικά φωτιά μαζί με τις BMW R1250GS LC και φυσικά την Triumph Explorer XC. Είναι νωρίς να μιλήσουμε για τιμές πάντως ακούγεται ότι η πολιτική της ΚΤΜ θα είναι να κρατήσει την τιμή όσο γίνεται πιο κοντά σ’εκείνη του 990. Λέτε?
Nέα γενιά BMW R1200GS που είναι υγρόψυκτη για πρώτη φορά στην 90χρονη ιστορία των boxer κινητήρων! Γρηγορότερο ζέσταμα, μικρότερες εκπομπές καυσαερίων κατά την φάση του ζεστάματος και χαμηλότερες θερμοκρασίες στην λειτουργία του συντελούν ώστε να κατακτηθούν οι προδιαγραφές Euro 5 που τίθενται σε ισχύ από το 2015. Μαζί με την άνοδο των κυβικών η BMW θέλει να έχει την δύναμη να ανταγωνιστεί τους αρκετούς πλέον αντιπάλους της. 123,3 hp και 12.75 κιλά ροπής/6500, δηλαδή 14 επιπλέον ίππους θα διαθέτει η νέα GS. Στο πλαίσιο έχουμε νέα διάταξη ενώ στις αναρτήσεις (Telelever μπροστά, Paralever πίσω) είναι ανασχεδιασμένες αλλά με τις ίδιες διαδρομές. Η μπροστινή ζάντα είναι φαρδύτερη φιλοξενώντας και το απολύτως φαρδύτερο ελαστικό της κατηγορίας (120/70) ενώ αύξηση έχουμε και πίσω (170/60). Επίσης υπάρχει αναβαθμισμένο το σύστημα ESA (ηλεκτρονική ρύθμιση αναρτήσεων) και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC με επιλογή πέντε προγραμμάτων τα οποία επηρεάζουν και τον κινητήρα και το ABS και τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις! Η διάταξη των προβολέων μπροστά παραμένει αλλά με led τεχνολογία (στα extra). Η μεγάλη adventure μοτοσυκλέτα της BMW έχει έτοιμη ήδη την αντεπίθεσή της στις νεοφερμένες Triumph Tiger 1200 Explorer και τις Ducati Multistrada, Yamaha Super Tenere1200 και Moto Guzzi Stelvio 1200NTX.
Πριν από 5 χρόνια είχαμε δει ένα πρωτότυπο στο σαλόνι του Τόκυο με το όνομα CB1100F και να που ήρθε η ώρα να δούμε και το μοντέλο παραγωγής που δεν έχει έκδοση F (fairing) προς το παρόν αλλά αυτό δεν μας χαλάει καθόλου... Αερόψυκτος κινητήρας, κλασσικό design, στρογγυλός προβολέας, 5 σχέσεις, 88,5 hp και ροπή 9,5 κιλά στις ...5000! Διαθέτει ψεκασμό βεβαίως αλλά δύο αμορτισέρ και τηλεσκοπικό πιρούνι και ζάντες ...18 ιντσών, ναι καλά διαβάσατε! Από την άλλη υπάρχει το σύστημα C-ABS στα εντελώς σύγχρονα φρένα που θα σταματήσουν την γεμάτη με 14,6 λίτρα καυσίμου μοτοσυκλέτα των 248 κιλών. Η νοσταλγία σε δύο τροχούς!
Κινητήρας, εμφάνιση και ηλεκτρονικά είναι αλλαγμένα στην τουριστική FJR της Yamaha για το 2013 και στην ημιαυτόματη έκδοσή της, την FJR1300 AS που απέκτησε κα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, κάτι που συναντάμε για πρώτη φορά σε τεχνολογία της ιαπωνικής φίρμας. Εχουμε και λέμε: Νέο traction control, νεό YCC-T (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι δηλαδή), νέο cruise control, διπλό χάρτη ανάφλεξης, βελτιωμένη εισαγωγή-εξαγωγή, κύλινδροι χωρίς χιτώνια. Στο FJ1300A έχουμε νέα εσωτερικά μέρη στο πιρούνι και άλλες ρυθμίσεις στα αμορτισέρ ενώ στο μοντέλο AS συναντάμε νέο ανάποδο πιρούνι.
Κοσμογονικές θα χαρακτηρίζαμε τις αλλαγές για το 2013 για την HUSABERG αφού αλλάζει από το λογότυπό της μέχρι και η γκάμα της! Η παρουσίαση έγινε στην Οlivia της Ισπανίας. Η HBG (έτσι θα αναγράφεται από εδώ και εμπρός το λογότυπο Husaberg) θα έχει σαν κύριο μοτο το "Pure Enduro" που αντικατοπτρίζει και την πραγματικότητα αφού τα ΜΧ και Cross Country μοντέλα ανήκουν πλέον στο παρελθόν! Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η γραμμή παραγωγής θα είναι ίδια με της ΚΤΜ ώστε η φίρμα να είναι βιώσιμη στο μέλλον. Αναπόφευκτα, ο γνωστός, "ανάποδος" κινητήρας με την κλίση των 70 μοιρών που είχε παρουσιαστεί πριν 3 χρόνια πέρασε στην ιστορία και πλέον, ta δίχρονα και τετράχρονα enduro της Husaberg θα μοιράζονται τους ίδιους κινητήρες με αυτούς της μητρικής ΚΤΜ. Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι νέο για την πρώην σουηδική εταιρία αφού από το 2011 ακόμη είχαμε δει τα πρώτα δείγματα (ΤΕ 250 & 300) αυτής της τάσης. Ετσι, φέτος έχουμε δύο νέα τετράχρονα μοντέλα, τα FE350 και το FE501 που μας φέρνει πολλές αναμνήσεις από το παρελθόν... Μην φανταστείτε βέβαια ότι οι διαφορές σε ΚΤΜ και Husaberg από εδώ και πέρα θα είναι στα χρώματα! Για παράδειγμα το μπροστινό τους σύστημα διαφέρει όπως και το αμορτισέρ ενώ παραμένει το πλαστικό υποπλαίσιο και οι διαφορετικές μάνες τιμοιών. Στα δίχρονα συναντάμε τα πλαίσια και τις μίζες των ΚΤΜ αλλά τα πλαστικά υποπλαίσια της Husaberg. Αυτό που καταλαβαίνουμε είναι ότι τα Husaberg γίνονται πιο "πορτοκαλιά" χωρίς να χάσουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους που πάντα τις χαρακτήριζε. Περισσότερες λεπτομέρειες αργότερα.
Η συγγένεια με την BMW έφερε για την Husqvarna δύο νέα μοντέλα για το 2013. Αμφότερα, χρησιμοποιούν τον γνωστό κινητήρα των G650GS, μονοκύλινδρο που έχει φορεθεί σε BMW. To Strada 650 είναι πιο street και το Terra πιο off road όπως υποδηλώνουν και τα ιταλικά ονόματά τους. Και τα δύο κατασκευάζονται στο εργοστάσιοτης Husqvarna στην Ιταλία, στη Cassinetta di Biandronno.To Strada αποδίσει 58hp/7250 και 60Nm ροπής στις 5750.
10 άλογα περισσότερα απ’ότι στο GS!? Με 165 κιλά άδεια θα είναι ωραίο παιχνίδι σε στριφτερούςδρόμους, από τους πάμπολλους που διαθέτει η χώρα μας. Το Terra 650 θέλει να συνεχίσει την μεγάλη παράδοση της Husqy στα Thumpers. Στην απόδοση δεν έχουν διαφορές με το Strada ούτε και στο βάρος ή την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση πουαγγίζει τ 3,2lt/100 χλμ, όπως υπόσχεται η εταιρία.
Η SMART είναι η σε όλους μας γνωστή θυγατρική της Mercedes με τα συμπαθητικά διθέσια αυτοκίνητα πόλης. Είναι εδώ και δύο χρονία γνωστό ότι θέλει να προσθέσει στην γκάμα της και δύο δίτροχα (ένα scooter και ένα ποδήλατο) αμφότερα ηλεκτρικά. Οι τελευταίες πληροφορίες λένε ότι το ηλεκτρικό scooter βρίσκεται σε φάση της τελικής εξέλιξης για να μπει στην παραγωγή και πολύ πιθανό να το δούμε να παρουσιάζεται σε κάποια από τις εκθέσεις του φθινοπώρου. Ετσι, η γκάμα της SMART θα διαθέτει έξυπνα οχήματα για την κίνηση στα αστικά κέντρα του μέλλοντος. Τελικά, είναι SMART...
H KTM δουλεύει πάνω σε νέο κινητήρα 1290cc που θα προέλθει από εκείνον των 1190 του RC8. Με βάση αυτόν θα παρουσιαστεί στις εκθέσεις του φθινοπώρου το Super Duke 1290 και αργότερα μέσα στο 2013 ο διάδοχος του Adventure στα 1290cc. Ηδη έχουν διαρρεύσει φωτογραφίες από την αγγλική MCN.
Mετά τα Duke 125 και 200 ήρθε η σειρά και ενός 350! Tης ΚΤΜ αρέσει αυτός ο κυβισμός! Μάλιστα θα παρουιάσει κι ένα "πολιτικό" Moto 3 με το ίδιο μοτέρ αφού η εμπλοκή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με δικιά της μοτοσυκλέτα της επιτρέπει κάτι τέτοιο να το εκμεταλλευτεί σε εμπορικό επίπεδο.
Πηγη: www.motogr.tv
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου